reklama

Taká normálna sobota

Centrum Yangonu dýcha špecifickou atmosférou a keďže sa tam už veľmi nezdržiavam, lebo som sa presťahovala do inej štvrte, zabudla som, ako sa mi to tam páči. Tak som sa v sobotu vybrala potúlať sa uličkami a nasať ich energiu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Keď som ešte bývala na Kon Zay Dan St. do centra som to mala na skok. Teraz mi to trvá 20 minút autobusom, no aj tak to stojí za to. Človek by si myslel, že sa to tam hemží turistami, no keďže Mjanmarsko je nové na cestovateľskej mape, za celý deň som videla piatich. Na druhej strane som stretla mladých Mjanmarčanov, ktorých som pred dvoma mesiacmi učila angličtinu. 

V centre Yangonu je rušno stále
V centre Yangonu je rušno stále (zdroj: AK)
Príprava raňajok pre zákazníkov
Príprava raňajok pre zákazníkov (zdroj: AK)
S foťákom pútam pozornosť a domáci mi častokrát nakazujú, čo mám odfotiť
S foťákom pútam pozornosť a domáci mi častokrát nakazujú, čo mám odfotiť (zdroj: AK)
Smažené drobnosti sú jednou z mnohých možností raňajok
Smažené drobnosti sú jednou z mnohých možností raňajok (zdroj: AK)
Na výber je viacero druhov
Na výber je viacero druhov (zdroj: AK)

Napriek tomu, že bola sobota, autobus bol natrieskaný a na sedačkách pre dvoch sedeli traja. To bolo pravdepodobne preto, že výnimočne nepršalo: v sezóne dažďov si ľudia vážia momenty, kedy nemusia moknúť a vychádzajú na ulice ako mravce k jedlu. Rána majú pre mňa zvláštne čaro, vždy mám pocit, že všetci naokolo sa zobudili strašne skoro a začali svoj deň dávno predo mnou, čo ma motivuje, aby som aj ja vstávala skôr, hlavne, keď zvončeky bicyklov pod mojím oknom počujem už od pol piatej ráno.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ulice rozdeľujú centrum na samostatné štvrte: dá sa tu nájsť indická, čínska, ulice kde sa sústredí iba predaj farieb, iba šijacích strojov, kobercov alebo iba kníh - na každom rohu sa dajú nájsť nové druhy jedlál a každou ulicou začína nová 'téma', 'kultúra', 'špecializácia'. Pôvodne som si myslela, že je to všetko náhodne usporiadané, no ono to dáva zmysel a dokonca aj pouliční predavači so stánkami na kolesách majú svoje stále miesto. 

Chvíľka oddychu pri čaji a novinách
Chvíľka oddychu pri čaji a novinách  (zdroj: AK)
Čítanie je národný šport
Čítanie je národný šport (zdroj: AK)
Keď predávate knihy, čítanie je vaša práca
Keď predávate knihy, čítanie je vaša práca (zdroj: AK)

Remeselníci, stavbári, či predajcovia, sobota je pracovný deň a všetci robia ako včeličky. Kedykoľvek som sa zastavila, aby som ich len tak pozorovala alebo spravila fotku, milo mi zamávali, povedali Hello a naznačili, aby som podišla bližšie. Málokedy sa mi stalo, aby na moju zvedavosť zareagovali negatívne. To ma posmeľuje, aby som sa nebála a na chvíľu len tak stála a pozorovala život naokolo. Práve vtedy zvyčajne nájdem momenty, ktoré stoja za zachytenie. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Modlitebná prestávka v zastrčenej chodbe
Modlitebná prestávka v zastrčenej chodbe (zdroj: AK)
Majster kľúčiar pri práci
Majster kľúčiar pri práci (zdroj: AK)
Malý mnísi zbierajúci milodary
Malý mnísi zbierajúci milodary  (zdroj: AK)
Byť na chvíľu súčasťou hry už nie pre mňa nie je nezvyčajné
Byť na chvíľu súčasťou hry už nie pre mňa nie je nezvyčajné (zdroj: AK)
Na bicykli ide prevážať všetko, aj ľadové kocky
Na bicykli ide prevážať všetko, aj ľadové kocky (zdroj: AK)

Keď som videla, že raňajkové stánky nahradili stánky s tradičným mjanmarským curry, vedela som, že musí byť okolo poludnia, kedy domáci zvyknú obedovať. Ulice sa premenili na dočasné kuchyne, dym z ohňa zahalil kuchárov a ľudia začali zasadať na (ako inak) mini stoličky, aby zahnali hlad, veď na raňajky hádam už aj zabudli. 

Obedové menu je bohaté, no treba prísť skoro, aby sa vám ušlo
Obedové menu je bohaté, no treba prísť skoro, aby sa vám ušlo (zdroj: AK)
Kuchyňa vedľa hlavnej cesty
Kuchyňa vedľa hlavnej cesty (zdroj: AK)

Poobede sa začalo zaťahovať a spustil sa riadny lejak, darmo, sezóna dažďov na seba nedá zabudnúť. Ulice sa premenili na potoky a ľudia sa rozutekali hľadať prístrešky alebo pohotovo otvárali dáždniky (ktoré väčšinou aj tak neochránia, lebo dážď útočí zo všetkých strán a tak je človek premočený do nitky v priebehu pár minút). Život na trhu (ktorý sa v sobotu tiahne cez celé ulice) sa na chvíľu pozastavil. Večer, akonáhle prestalo pršať, pokračoval. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Aj na trhu som sa s foťakom nevyhla pozornosti
Aj na trhu som sa s foťakom nevyhla pozornosti (zdroj: AK)
Pouličný predaj neutícha ani po zotmení
Pouličný predaj neutícha ani po zotmení (zdroj: AK)
Ak neprší, večeria sa na ulici
Ak neprší, večeria sa na ulici (zdroj: AK)

A aká bola vaša sobota?

Obrázok blogu
Adriana Karpinska

Adriana Karpinska

Bloger 
  • Počet článkov:  89
  •  | 
  • Páči sa:  21x

Doma na cestách už 8 rokov. Každodenne sa presviedčam, že dobro v ľuďoch nevymrelo, len sa nesmiem nechať oblbnúť. Zameraná na 100% na "moju" obnoviteľnú energiu, snažím sa svojou troškou prispieť k svetlejšiemu životu ľudí. Momentálne v Mjanmarsku. Zoznam autorových rubrík:  Bruselské impresieOstrovné potukyListy z BarmySlovenskoNa čo som narazilaČína je crazyNovozélandský životJuhovýchodná ÁziaSúkromnéBikepacking

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu