reklama

Prosíme, nelezte po Čínskom múre!

Otázka a ako inak sa asi dá prejsť z jednej sekcie na druhú? napadne každému, kto by tabuľku s takýmto oznamom vzal vážne, spolu s odpoveďou, že to sa teda buď niekto stratil v preklade (ešte že slovenský preklad anglických výrazov môže byť niekedy rozmanitý, podľa toho, ako čo človek pojme) alebo je to opäť jedna z nepotrebných tabuliek na čínskej pamiatke. A aj keby som tento 'zákaz' brala vážne, ďaleko by som sa nedostala. Pretože niekedy sa inak ako lezením po super strmých schodoch, napredovať nedá. Teda aspoň v časti Jinshanling do Simatai.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Nelezte po Čínskom múre!
Nelezte po Čínskom múre! 
Naša nemecko-slovenská partia
Naša nemecko-slovenská partia 

Veľký Čínsky Múr je teda zdolaný. Ja som mala to šťastie, že som tri dni pred výletom spoznala mojich nových kamarátov, ktorí mi povedali, že v sobotu sa ide na múr a že "veď sa pridaj". A ja, samozrejme, rada, že na múr nepôjdem sama, som sa takto pridružila k skupinke nemeckých stážistov. 

A veru skupinka sme to boli podarená, lebo ako náhodou, títo Nemci natrafili na ďalšieho Slováka a tak som dostala slovanskú podporu. Už v autobuse sme boli varovaní, aby sme si dávali pozor na miestnych 'farmárov', ako radi sami seba nazývajú a nie sú ničím iným ako otravní predavači suvenírov, ktorí sa na vás nalepia na začiatku a ochotne vám 'slúžia' počas cesty: spravím vám fotku; daj, odhodím tú banánovu šupku alebo tuto, choďte sa pozrieť na túto vežu, z nej je pekný výhľad. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Už s našou osobnou farmárkou
Už s našou osobnou farmárkou 

A tak aj bolo, asi po 100 metroch sa k nám pridružila (raz darmo, naša sympatická skupinka sa rozrastala jedna radosť) jedna Číňanka a dokonca sa nám predstavila: "Ahojte, budem vašou osobnou farmárkou." Asi som bola jej vyvolená, lebo po čase mi prezradila jej tajomstvo: "potom si u mňa kúpiš suvenír, aj tvoji kamaráti, mám ich tuto v ruksaku, potom si kúpiš..." Darmo som sa jej snažila vysvetliť, že nemám ani kuai, stále tvrdila, že veď "si potom kúpim". 

Naša farmárka mala aj parťáčku
Naša farmárka mala aj parťáčku  

Okrem tejto farmárky, ktorá s nami šla dobre dlho (jedno sa jej musí uznať; bola viac fit ako my všetci dohromady, keďže tieto túry absolvuje aj trikrát do dňa), sme si mohli vychutnať nikým nerušený výhľad, kedže sme boli v časti, kde neboli návaly turistov. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Toto máme ešte pred sebou!
Toto máme ešte pred sebou! 
Niektorí sa mohli pohodlne vyviesť lanovkou. No my sme neboli bábovky a poctivo sme šľapali
Niektorí sa mohli pohodlne vyviesť lanovkou. No my sme neboli bábovky a poctivo sme šľapali 

Bez pravej čínskej kontroverznosti by sme naše putovanie neukončili. Po úvodnej zmieňovanej tabuli Nelezte po Čínskom múre (Do not climb the Great wall) nás dostihli predavači s tričkami Vyštveral som sa na Veľký Čínsky múr (I climbed the Great Wall). Nakoniec, možno na tom dizajne spolupracovali s tvorcami tabuľky, aby sa tričká lepšie predávali. 

Nekúpite tričko? Nemáme kuai...
Nekúpite tričko? Nemáme kuai... 

Pred koncom sme, ako inak, spoznali ďalšieho kamaráta zo Šanghaja, ktorý sa s celým naším osadenstvom chcel odfotiť. No a naša farmárka nás opustila po tom, ako sa nám márne snažila predať čínske paličky za 80 kuai, čo sme nemali. Vyzbierali sme sa teda, čo sme mali a ona odišla so 60 kuai a my bez paličiek. Tak sme jej dali trinkgeld a hádam sa poučí, že nabudúce si má vybrať skupinku neštudentov a nestážistov... 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
S naším Šanghajským pengyou (kamarátom)
S naším Šanghajským pengyou (kamarátom) 
Dvaja Slováci sedia na Čínskom múre
Dvaja Slováci sedia na Čínskom múre 
Adriana Karpinska

Adriana Karpinska

Bloger 
  • Počet článkov:  89
  •  | 
  • Páči sa:  21x

Doma na cestách už 8 rokov. Každodenne sa presviedčam, že dobro v ľuďoch nevymrelo, len sa nesmiem nechať oblbnúť. Zameraná na 100% na "moju" obnoviteľnú energiu, snažím sa svojou troškou prispieť k svetlejšiemu životu ľudí. Momentálne v Mjanmarsku. Zoznam autorových rubrík:  Bruselské impresieOstrovné potukyListy z BarmySlovenskoNa čo som narazilaČína je crazyNovozélandský životJuhovýchodná ÁziaSúkromnéBikepacking

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu