reklama

V susedstve s teroristami?

Bývam v bruselskej štvrti Jette a na to, aby som sa dostala domov pravidelne bicyklujem cez Molenbeek. A teraz sa tam mám začať báť chodiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (49)

Keď som prvýkrát náhodne zablúdila do Molenbeeku, bola som nadšená - z každodennej cesty popri zapchatej hlavnej ceste na okruhu Bruselu sa stala cesta malými uličkami, kde som často niekomu vletela do cesty (alebo niekto mne), ale zakaždým sme sa ospravedlňujúcim gestom na seba usmiali a šli sme svojou cestou. Každý vie, že Molenbeek je také malé bruselské Maroko a o rozmanitosť tam nie je núdza. Varovali ma nezdržiavať sa pri pochybnej bruselskej Gare du Nord, no evidentne, niektorým, (možno nie až tak) zašitým uličkám Molenbeeku by som sa mala takisto vyhýbať a nechať policajtov robiť svoje razie proti extrémistom. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Námestie v Molenbeeku
Námestie v Molenbeeku (zdroj: AK)
Na počesť Francúzska
Na počesť Francúzska (zdroj: AK)
Príležitosť stretnúť kamarátov
Príležitosť stretnúť kamarátov (zdroj: AK)
Obrázok blogu

Pre mňa a väčšinu jeho obyvateľov ostáva Molenbeek štvrťou, kde je kopec malých obchodíkov, kultúrny dom, nedeľný trh, školy, mešita a mini reštaurácie a kaviarne na každom rohu. S dôkazmi o tom, že 'cesty teroristov vedú cez Molenbeek' som začala uvažovať, že budem túto štvrť obchádzať, no zároveň som chcela čeliť strachu, ktorý vyvolávajú médiá a tak som ňou včera opäť prechádzala. A zúčastnila sa na večernej pietnej spomienke, kde tisíce ľudí prišlo zapáliť sviečku na počesť obetí terorizmu a politického násilia, či už v Paríži alebo kdekoľvek inde na svete. 

Znak mieru v nápise Molenbeek
Znak mieru v nápise Molenbeek (zdroj: AK)

Ľudia žijúci v Molenbeeku sa zhromaždili, aby dali svetu najavo, že hoci väčšina z nich vyznáva islam, neznamená to, že sú teraz všetci teroristi. Udalosť sprevádzali prísne bezpečnostné opatrenia a na námestie sa dalo dostať len po bezpečnostnej prehliadke. Prišli rodiny s malými deťmi, školské družiny, flámsky a francúzsky hovoriaci obyvatelia nielen Molenbeeku, ale aj ostatných častí Bruselu a desiatky novinárov, ktorí sa na námestí zhlukovali už od skorého poobedia. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Policajti kontrolovali každého
Policajti kontrolovali každého (zdroj: AK)
Na námestí bolo kriedou napísané Molenbeek so znakom mieru v 'O'
Na námestí bolo kriedou napísané Molenbeek so znakom mieru v 'O' (zdroj: AK)
Novinári robili rozhovori s obyvateľmi Molenbeeku
Novinári robili rozhovori s obyvateľmi Molenbeeku (zdroj: AK)
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Každý obyvateľ Molenbeeku je hviezda
Každý obyvateľ Molenbeeku je hviezda (zdroj: AK)

Molenbeek teraz všetci vidia ako nebezpečnú a plnú teroristov. Čo vidím ja a zažívam každý deň je rasovo pestrá komunita, žijúca a rešpektujúca sa navzájom. V prípadoch, akým sú útoky v Paríži a ich súvislosti je zovšeobecňovanie najjednoduchšie - že svet vidí Molenbeek ako hniezdo džíhádistov, ale možno aj ja zovšeobecňujem, keď tvrdím, že väčšina obyvateľov Molenbeeku sú normálni ľudia ako my všetci. Včerajšia spomienka bola pre ľudí príležitosť sa zísť a podporiť svoju komunitu, podať si ruku so susedom a zdieľať solidaritu a obavy z toho, čo sa v našom okolí deje.

Obrázok blogu
Malí obyvatelia Molenbeeku si tiež uvedomujú, čo sa deje
Malí obyvatelia Molenbeeku si tiež uvedomujú, čo sa deje (zdroj: AK)
Obrázok blogu
Aj keď sviečky stále sfúkavalo, vždy sa našiel niekto, kto ich pripálil
Aj keď sviečky stále sfúkavalo, vždy sa našiel niekto, kto ich pripálil (zdroj: AK)

Od parížskych útokov je v uliciach Bruselu podstatne viac policajných hliadok. V meste akým je Brusel je ťažké mať pod palcom štvrť so 100 000 obyvateľmi z viac ako stovky rôznych krajín. Pre mňa bude zaujímavé pozorovať, ako sa v najbižších ťýždňoch týmto život v Bruseli zmení... 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
To že sme Moslimami z nás nerobí teroristov
To že sme Moslimami z nás nerobí teroristov (zdroj: AK)
jednota
jednota 
Adriana Karpinska

Adriana Karpinska

Bloger 
  • Počet článkov:  89
  •  | 
  • Páči sa:  21x

Doma na cestách už 8 rokov. Každodenne sa presviedčam, že dobro v ľuďoch nevymrelo, len sa nesmiem nechať oblbnúť. Zameraná na 100% na "moju" obnoviteľnú energiu, snažím sa svojou troškou prispieť k svetlejšiemu životu ľudí. Momentálne v Mjanmarsku. Zoznam autorových rubrík:  Bruselské impresieOstrovné potukyListy z BarmySlovenskoNa čo som narazilaČína je crazyNovozélandský životJuhovýchodná ÁziaSúkromnéBikepacking

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu