reklama

Je Čína skutočne krajina, do ktorej sa treba báť ísť?

Nehovoria tam jazykom, čo budeš rozumieť, dávaj si pozor, je to v Ázii, je tam iná mentalita, nevieš, čo je zač, a ďalšie podobné reakcie som si vypočula od opatrných členov mojej rodiny. Od kamarátov som dostala akési potľapkanie po chrbte, s tým, že Čína je super, aj my by sme šli. Aj takéto boli moje prípravy na príchod do Pekingu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Po zatiaľ dvoch dňoch strávených v Číne môžem povedať, že začiatok sa dá prežiť, ak máte niekoho, kto Vám pomôže s úvodnou registráciou na čínskych úradoch a obyčajné každodenné situácie sa dajú potom zvládnuť aj s minimálnou úrovňou čínštiny. Teda ak vám nevadí, že po návšteve trhu skončíte s kilom hrachu namiesto malej hŕstky (lebo ktohovie ako sa po čínsky povie "za hrsť"), zásobami rezancov na 2 týždne a s jedným obrovským dragonfruit. 

Asi práve preto, ze som vo svojej štvrti jediná západniarka, sú všetci ku mne milí a neustále sa usmievajú. Keď som po úvodnom Ni hao podala pracovníčke v metre papierik s napísaným Prosím si mesačnú kartičku s kreditom 50 kuai, nasadila úprimný úsmev od ucha k uchu, ukázala kolegovi a obaja sa na mna pobavene pozreli. Nijako urážlivo sa takéto reakcie nedajú brať, lebo pre nich je milé, ze sa nejaký cudzinec snaží fungovať v krajine plnej znakov a pre mna je milé, že sa mi za to dostane úsmevu. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Uz som však mala aj pocit, že na mňa čašníčka niečo hundre po čínsky, keď pri mne 5 minút stála a čakala, čo si vyberiem z menu, kde boli samé znaky. Ja za to veru nemôžem, že sme na hodinách čínštiny znaky necvičili... Tak som nejako vykoktala, že chcem rezance a pochopili sme sa. Ešte šťastie, že som vedela, ako sa povie pivo, kedže to mi potom naznačilo, že sa ma pýta, čo chcem piť. Hovoriť po čínsky veci, čo som sa naučila na hodine nie je zložité, ťažšie je odpovedať na otázky, ktoré zatiaľ ani zďaleka nerozumiem. Highlight dňa bol, že ma pochopila, že si tie rezance prosím zabaliť domov. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

http://instagram.com/p/oLeOpGNzl-/

Každopádne, začiatok je lepší, ako som bola bývala očakávala, som zvedavá, čo prinesú ďalšie dni. 

Adriana Karpinska

Adriana Karpinska

Bloger 
  • Počet článkov:  89
  •  | 
  • Páči sa:  21x

Doma na cestách už 8 rokov. Každodenne sa presviedčam, že dobro v ľuďoch nevymrelo, len sa nesmiem nechať oblbnúť. Zameraná na 100% na "moju" obnoviteľnú energiu, snažím sa svojou troškou prispieť k svetlejšiemu životu ľudí. Momentálne v Mjanmarsku. Zoznam autorových rubrík:  Bruselské impresieOstrovné potukyListy z BarmySlovenskoNa čo som narazilaČína je crazyNovozélandský životJuhovýchodná ÁziaSúkromnéBikepacking

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu