reklama

A som zase na začiatku

Po skoro roku, kedy som sa vydala na Nový Zéland, som zase tam, kde som bola predtým, ako som odišla. Sama, v Európe a s novým cieľom na ďalší rok. Mojím novým domov sa stalo Škótsko, ktoré sa nakoniec od Zélandu veľmi nelíši: autá jazdia na nenormálnej strane cesty, príroda je divoká, more blízko blízučko, prízvuk nezrozumiteľný a ľudia ochotní. Zatiaľ. Týmto teda zahajujem moju kariéru študentky-publicistky, ktorá vymenila Nový Zéland za (ževraj) menej exotické Škótsko a bude odkrývať jeho zákutia a ostrovy. Lebo na tie by som sa v rámci mojich študijných výletov mala ísť pozrieť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Východ slnka nad Seaton cliffs
Východ slnka nad Seaton cliffs 

V hlavnej úlohe: kultúrny šok

Človek by očakával, že návratu do starej dobrej Európy, sa bude ľahko prispôsobovať. No, opak je pravdou. Byť v meste, kde sa ľudia neustále niekde náhlia a búchajú do mňa s nákupnými taškami, je na nevydržanie. Po dvoch dňoch v Dundee som dostala nutkanie, že musím niekde nájsť nejaký kúsok lesa. A tak som sa vybrala na do malého mestečka Arbroath, kde vo vzduchu bolo cítiť čerstvé ryby a odtiaľ som podnikla prechádzku popri útesoch do ešte menšieho Auchmithie a naspäť do Arbroath. Môj odvážny plán bol kráčať až do Dundee, ale zabalila som to v Carnoustie, odkiaľ som si vzala autobus. Celé mi to zabralo dva dni, dvoje topánok, 50 fotiek a noc v húšti lesa. A presvedčila som sa, že sa zvierat v noci netreba báť. A so spokojným svedomím som sa vrátila do mesta. Na chvíľu...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
pohľad ponad Seatonské útesy
pohľad ponad Seatonské útesy 
Seaton cliffs a polia
Seaton cliffs a polia 
Lagúna, čo láka si v nej zaplávať
Lagúna, čo láka si v nej zaplávať 

Hľadanie kamarátov, nájdenie bicykla

Ako študent by som si automaticky mala nájsť milión kamarátov, nie, veď všetci sme na rovnakej lodi. Ja som tu týždeň a počet mojich nových priateľov je 0. A ani spolubývajúci tu ešte nie sú. Nič to, veď za svoj cieľ som si tak či tak nedala trávenie času s kamarátmi, ale študovanie - je na tom niečo zlé? Mojím verným spoločníkom sa ale stal bicykel, ktorý sa len tak ledabolo opieral o múrik, práve, keď som sa vracala z dlhej prechádzky po meste. S nápisom "Zadarmo, do dobrého domova" a s vyfučanými pneumatikami, vyzeral ako zázračné zjavenie, ktoré som práve potrebovala. To si teda píšte, že u mňa sa bude mať dobre.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
No nepostaraj sa o neho, chudáčika
No nepostaraj sa o neho, chudáčika 

Viac o študovaní v Škótsku, Dundee a iných miestach a ktovie, čo ďalšom, čoskoro.

Adriana Karpinska

Adriana Karpinska

Bloger 
  • Počet článkov:  89
  •  | 
  • Páči sa:  21x

Doma na cestách už 8 rokov. Každodenne sa presviedčam, že dobro v ľuďoch nevymrelo, len sa nesmiem nechať oblbnúť. Zameraná na 100% na "moju" obnoviteľnú energiu, snažím sa svojou troškou prispieť k svetlejšiemu životu ľudí. Momentálne v Mjanmarsku. Zoznam autorových rubrík:  Bruselské impresieOstrovné potukyListy z BarmySlovenskoNa čo som narazilaČína je crazyNovozélandský životJuhovýchodná ÁziaSúkromnéBikepacking

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu